loading...
سایت تفریحی,دانلود,سرگرمی
بنر دوستان

فروش ویژه
salman بازدید : 245 پنجشنبه 20 مهر 1391 نظرات (0)
بهنوش بختیاری
او این شب‌ها با سریال خانه اجاره‌ای مهمان شب‌‌های پاییزی مخاطبان شبكه سه سیما است. می‌گوید در این كار سعی كرده‌ام شخصیت عاقل‌تری را به نمایش بگذارم. با این حال....
                                                         

مشغله زیاد جایی برای خودم نگذاشته است
كمتر كسی است كه حالا او را نشناسد و با بازی‌های شیرین او همراه نشده باشد. بهنوش بختیاری را بیشتر در كارهای طنز دیده‌ایم، طنزهای تلویزیونی و سینمایی.
از مجموعه شب‌های برره گرفته تا چارخونه و فیلم‌هایی چون تو و من، فاصله، ازدواج در وقت اضافه و... او این شب‌ها با سریال خانه اجاره‌ای مهمان شب‌‌های پاییزی مخاطبان شبكه سه سیما است. می‌گوید در این كار سعی كرده‌ام شخصیت عاقل‌تری را به نمایش بگذارم. با این حال، قضاوت نهایی به عهده مخاطبان است.

بهتر است از اینجا شروع كنیم كه قبل از بازی در این سریال تا چه حد با شاهد احمدلو به عنوان یك كارگردان آشنا بودی؟
بازی در سریال خانه اجاره‌ای اولین تجربه همكاری من با شاهد احمدلو است. البته پیش از بازی در این سریال كارهای سینمایی و تلویزیونی او مانند موشی، چند می‌گیری گریه كنی و سریال سه‌دونگ، سه‌دونگ را دیده بودم و از سبك كارش خوشم می‌آمد. فكر می‌كنم كارهای شاهد احمدلو به نوعی مردمی است و خیلی فضای فانتزی ندارد. به همین دلیل وقتی بازی در این سریال به من پیشنهاد شد با كمال میل پذیرفتم.

آیا از ابتدا همین نقش برایت در نظر گرفته شده بود؟
بله، از ابتدا هم قرار بود من نقش دختر آقای لولایی را بازی كنم. البته نسبت به سایر بازیگران این سریال كمی دیرتر به گروه پیوستم چون همزمان سر كار دیگری بودم و نمی‌توانستم از روز اول با گروه همراه باشم.

چقدر نقش‌تان را دوست دارید، آیا این نقش نسبت به سایر نقش‌هایت تفاوت خاصی دارد؟
نقشم را در این كار دوست دارم و خیلی راحت توانستم با آن ارتباط برقرار كنم. به نظرم نسبت به سایر نقش‌های طنزم، دختر عاقل‌تر و معقول‌تری به نظر می‌رسد و شیطنت كارهای گذشته را ندارد.

آیا مخاطب هم توقع دارد كه شما حالا عاقل‌تر از قبل در نقش‌هایتان ظاهر شوید؟
بله، دقیقا. چون فكر می‌كنم مخاطب باید متوجه شود كه بهنوش بختیاری پس از این همه سال فعالیت هنری حالا نقش‌هایش كمی پخته‌تر شده‌ است و به نوعی حتی بهتر است بگویم رشد كرده‌ام. این شخصیت هم در این سریال، ‌شخصیت پیچیده و خاص نیست و اتفاقا خیلی هم واقعی است و تا جایی كه متن به من اجازه بدهد سعی می‌كنم بار منطقی كار را به همراه طنز آن به دوش بگیرم تا مخاطب را خسته نكنم.

شما از جمله بازیگران طنزی هستید كه در كارهایتان خیلی از بداهه استفاده می‌كنید و حتی در بعضی كارها خودتان برای خودتان دیالوگ می‌نویسید. در مورد سریال خانه‌ اجاره‌‌ای این مساله چگونه است؟
به نكته خوبی اشاره كردید. معمولا در كارهای هر شبی نمی‌شود تنها به متن بسنده كرده و حتما باید از بداهه استفاده كرد. برای همین در مورد این كار هم تا جایی كه امكان دارد از بداهه استفاده و فكر می‌كنم اتفاقا بداهه‌پردازی یكی از نكاتی است كه كار طنز شبانه را زنده‌تر و بامزه‌تر می‌كند و از این نظر مخاطب هم صداقت كار را بیشتر احساس می‌كند و با داستان و بازیگران همراه می‌شود و به نوعی همذات‌پنداری می‌كند. به هر حال اگر پیشنهادات‌مان در این مورد بداهه‌پردازی خوب باشد شاهد احمدلو آنها را نیز می‌پذیرد.

معمولا روزی چند ساعت سر كار هستید؟
13، 14 ساعت.

مگر از آنتن پخش عقب هستید؟
خیر. عقب نیستیم، اما اگر خوب كار نكنیم عقب می‌مانیم و آن وقت فشار كار بیشتر از این می‌شود.

به نظر شما طی این سال‌ها طنز تلویزیونی ما تا چه حد افت و خیز داشته است؟
سوال سختی پرسیدید. با توجه به محدودیت‌هایی كه در طنز تلویزیونی بخصوص در مورد خانم‌ها وجود دارد، نمی‌توانم بگویم رشد زیادی كرده‌ایم، اما به هر حال همه ما داریم سعی خودمان را می‌كنیم، بخصوص اگر دقت كنید در سال‌های اخیر طنزهای تلویزیونی ما بیشتر از جنس آپارتمانی هستند و از این نظر دست عوامل برای سرگرم‌كردن بیشتر مخاطب بسته بوده، البته این را هم فراموش نكنید مخاطب امروز تلویزیون بشدت سختگیرتر و عمیق‌تر شده است و از دیدن هر كاری لذت نمی‌برد و براحتی می‌تواند گزینه و شبكه دیگری را برای خود انتخاب كند. بنابراین كار ما در عین شیرین‌بودن بسیار دشوار است.

آیا در مورد سریال خانه اجاره‌ای هم همین‌طور است؟ منظورم این است كه تا چه حد هدف‌تان خنداندن مخاطب و جذب‌كردن اوست؟
اتفاقا ما در خانه اجاره‌ای سعی نكرده‌ایم در كل سریال مردم را بخندانیم و همه هدف‌مان این است كه یك كار سرگرم‌كننده را به نمایش بگذاریم، چون اگر تنها هدف‌مان خنداندن مخاطب باشد بعد از چند قسمت حتما او را از دست خواهیم داد. طنز باید در عین شادكردن، تفكر‌برانگیز هم باشد و با زبان شیرین، مساله‌ای را هم برای مخاطب بازگو كند. در واقع سعی كرده‌ایم در این مجموعه یك طنز متفاوت و فكرشده را برای مخاطب به ارمغان بیاوریم كه امیدوارم تا اینجای كار از این نظر موفق شده باشیم.

بازخورد مخاطبان این سریال را چگونه ارزیابی می‌كنید؟
به دلیل مشغله كاری‌ام خیلی نمی‌توانم در جمع مردم باشم، اما با این حال طی این مدت پیام‌های خوبی از دوستانم و البته مخاطبان همیشگی‌ام دریافت كرده‌ام و از همین جا از تمام مخاطبانم خواهش می‌كنم اگر ضعفی در كار من می‌بینند حتما آن را با 162 (روابط عمومی سازمان صدا و سیما)‌ در میان بگذارند و از این طریق به من كمك كنند كه زودتر بتوانم نقاط ضعفم را پیدا كنم.

این مشغله كاری شما را اذیت نمی‌كند؟ اصلا فرصتی برای خود شما باقی می‌ماند؟
خودم هم چندان مایل نیستم تا این حد كار كنم و این مساله كاملا اتفاقی است. البته هر كاری هم كه انجام‌ داده‌ام دلیلی برای آن داشته‌ام، ولی در نهایت این پركاری تا حد زیادی خسته‌ام كرده است و به قول شما گاهی واقعا دلم برای خودم تنگ می‌شود.

چه وقت‌هایی از بازیگری خسته می‌شوید؟
وقتی شخصیتی كه بازی می‌كنم تك‌بعدی است و حرفی هم برای گفتن ندارد در این صورت از كاری كه می‌كنم دلزده می‌شوم.

شما با طنز عجین شده‌اید یا طنز با شما؟
نمی‌دانم؛ شاید هر دو، اما خیلی دوست دارم در كارهای ملودرام هم خودم را محك بزنم، البته نمی‌دانم مخاطبم هم من را می‌پذیرد یا خیر؟

وقتی در كاری بازی می‌كنید چقدر از شخصیت بهنوش بختیاری را وارد نقش می‌كنید؟
خیلی زیاد. این مساله باعث می‌شود نقشم طبیعی‌تر باشد و مصنوعی به نظر نرسد. به هر حال در بازیگری این كار را خواسته یا ناخواسته انجام می‌دهم.

به این موضوع اشاره كردید كه دارید سعی‌ می‌كنید نقشتان جدی‌تر و معقول‌تر به نظر برسد. آیا این انتخاب دلیل خاصی دارد؟
بله. چون دوست ندارم مخاطبم فكر كند كه من بازیگر تك‌بعدی هستم و همیشه دغدغه این موضوع را دارم كه بتوانم روزی از كالبد این دختر شیطان و البته شیرین‌عقل خارج شوم و به یك پختگی دست پیدا كنم و در حال حاضر هم همه هدفم این موضوع است.

فكر می‌كنید در این راه موفق شوید؟
امیدوارم. این مساله دیگر به پیشنهاداتی كه به من می‌شود و البته كارهایی كه انتخاب می‌كنم برمی‌گردد.

قصد نهایی شما از حرفه بازیگری چیست؟
خیلی دوست دارم دنیای خودم را به دنیای دیگران منتقل كنم، آن هم به عنوان فردی كه كارش هنر است.

كارهای بعدی شما كه در آینده خواهیم دید؟
در حال حاضر كه فیلم تو و من را روی پرده سینماها دارم كه یك فیلم سرگرم‌كننده و مفرح است. در برنامه مسابقه رالی ایران هم به كارگردانی آرش معیریان حضور دارم. تمام تلاش خودم را می‌كنم كه كتاب جدیدم با نام «ژیوار» را كه به زبان كردی یعنی «زندگی دوباره» وارد بازار نشر كنم. اما چون در حال حاضر تمركز ندارم، نمی‌توانم آن را تمام كنم و دیگر این كه در آلبوم جدید مجید اخشابی به عنوان دكلمه‌خوان با ایشان همكاری داشته‌ام كه در حال حاضر روزهای پایانی ضبط آن را سپری می‌كنیم. و در آخر هم این كه از تهیه‌كنندگی سینما به طور كلی كناره‌گیری كردم چون این كار اصلا با روحیه من سازگار نیست. سال گذشته نیز تهیه فیلم سینمایی همسرم را به عهده داشتم امیدوارم هر چه زودتر بتوانم مجوز نمایش اكران آن را دریافت كنم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نویسندگان
    آرشیو
    ورود اعضا

    http://up.ganjpatogh.ir/Pictures/Users_icon.png


    ورود به سايت

    نام کاربري:
    رمز عبور :
    آمار سایت
  • کل مطالب : 257
  • کل نظرات : 174
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 4
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 95
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 245
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 4,381
  • بازدید سال : 32,172
  • بازدید کلی : 1,210,942
  • پشتيباني


    ♥●• آیدی جیمیل ♥●•

    afpakro@gmail.com

    ♥●• آیدی نیمباز ♥●•

    afpakro


    با ما هم خوراک شوید

    Smug